25 Apr 2014

ALHAMDULILLAH

My hand numb. I don't know how to put this into words. Just want to say ALHAMDULILLAH for every achievement up to this day. 

Even tak dekan, even tak sehebat orang dapat 4 flat, tak semua subject dapat A. Orang kata susah susah dulu, senang lenang kemudian kan? Belajar undang undang tak senang macam orang fikir. Memorized case, elaborate principle, discuss the fact, buat review case, duduk dekat library dekat sehari cari case yang dah berkurun lama semata mata nak buat review case dan siapkan assignment. Duduk dekat lab sambil kejar masa dua jam just for drafting. Susah, sampai tahap aku rasa nak give up. Dah berdepan final paper Professional Practice, nak determine case tu court mana, court ni case mana sampai blur masa tu aku tawakkal je. Mampu doa je sampai terbawak dalam mimpi. Patah hati pulak waktu final, kau ingat senang aku nak adapt dengan situasi macam tu? Gagahkan jugak diri hafal, tidur tak lena mata nak lelap payah. Paling lama pun dua jam, aku cuma nak cakap ALHAMDULILLAH syukur sangat aku sampai jugak tahap apa yang aku nak. Lima sem aku tunggu, sem akhir baru aku dapat. Allah dengar jugak doa aku, even aku tahu aku manusia banyak buat dosa, harini aku tahu Allah sayang aku, Allah dengar doa aku. Terima kasih Ya Allah. 

Tapi sekarang rasa takut balik, takut aku cepat lupa dan Allah tarik nikmat yang aku rasa sekarang ni?

Aku harap tak, aku akan terus berdoa.

I pray the best for me,
The best for my family,
The best for my friend,
And the best for everyone.